Tietosuojaseloste

Tietosuojaseloste

Tämä on EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukainen rekisteri- ja tietosuojaseloste. Seloste on laadittu 1.10.2019. Seloste koskee www.keyliving.fi -verkkokaupan asiakasrekisteriä.

Käsiteltävien henkilötietojen rekisterinpitäjänä toimii KEY Living (Y-tunnus 2489863-6), Kivivainio 2, 60200 Seinäjoki, kirsi@keyliving.fi. Rekisterin hoitajana toimii Kirsi Ylä-Ilomäki. 

Tällä tietosuojaselosteella annamme tietoa asiakkaalle heidän tietojensa keräämisestä.

Tietojen keräämisen lakisääteinen peruste on sopimusluontoinen: käyttämällä tätä verkkokauppaa ja luovuttaessaan tietonsa tilausta varten asiakas hyväksyy asiakasrekisteriin liittymisensä ja selosteessa mainittujen tietojen keräämisen. Tietojen keräämisen pääasiallinen syy asiakassuhteen hoito. Emme tee asiakasta koskevia profilointeja tai automaattisia päätöksiä.

Keräämme sivuston käytön sekä oston yhteydessä seuraavia tietoja: Nimi, mahdollinen yrityksen nimi, toimitus- ja laskutusosoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite, tuotetiedot ostetuista tuotteista sekä ip-osoite. Tietoja kerätään asiakastilin kautta, ilman kirjautumista tehdyissä ostoissa sekä yhteydenottolomakkeen kautta tulleista viesteistä.

 

Keräämme myös evästetietoja (cookies). Evästetiedoilla seuraamme verkkokaupan kävijämääriä, käyttöaikoja ja kiinnostuksenkohteita. Evästetietojen käytön estäminen voi estää myös ostotapahtuman etenemisen.

Asiakasrekisterin tietoja säilytetään huolellisesti ja luottamuksellisesti salasanalla suojatulla Shopifyn verkkokauppasivulla. Shopify osaltaan huolehtii henkilötietojen turvallisesta säilyttämisestä EU:ssa ja sen ulkopuolella. KEY Living käyttää tietoja vain tarkoituksenmukaisiin toimiin, kuten asiakassuhteen hoitoon, ostetun tuotteen lähettämiseen sekä kirjanpitoon. Henkilötietoja pääsevät joissakin määrin näkemään yrityksen omistajan lisäksi verkkokaupan ohjelmoija, maksunvälittäjä, kuljetusyritys (nimi ja yhteystiedot) sekä kirjanpitäjä.

Tietoja ei luovuteta ylimääräisille kolmansille osapuolille. Tietoja ei käytetä markkinointi- tai muihin tarkoituksiin ilman asiakkaan lupaa (valinta kassatapahtuman yhteydessä).

Asiakastietojen käsittelyssä on noudatettava lakisääteisiä velvotteita. Maksutapahtumien tiedot on kirjanpidollisista syistä säilytettävä vähintään seitsemän vuoden ajan, tilaustietoja 5 vuoden ajan, sekä tilauksiin liittyvät sähköpostiviestit 8 vuoden ajan.

Halutessaan asiakkaalla on oikeus nähdä häntä koskevat tiedot sekä pyytää niiden korjaamista, rajoittamista, poistamista tai siirtämistä. Tiedot voidaan poistaa vain, jos se on lakisääteisesti mahdollista. Tietojen poistoon vaaditaan henkilöllisyyden todistaminen.